8 невероятни факта от производството на Бугати Чирон

Bugatti предоставиха огромно количество информация как точно се прави Бугати Чирон и повярвайте, няма нищо евтино или случайно…

Както всички знаем от Бугати обичат всичко да е „най“, така ще бъде и с Чирон. Засега знаем, че ще има най-големият съединител поставян в кола, най-сложната система от интериорно осветление и както се досещате нещата не спират тук.
Ето и малко информация от това, което Бугати предостави на света за работата във фабриката намираща се в Молсхайм…

Малък отбор, малки бройки

Вярвате или не всеки Чирон ще се прави от точно 20 човека. Всеки автомобил ще се прави точно 6 месеца и в него ще има 1800 индивидуални части, а годишно от фабриката ще излизат едва 70 бройки.

Направа чирон

Пода във фабриката е толкова чист, че спокойно може да ядете върху него

„Ателието“ във фабриката където сглобяват Чирон е голямо около 1000 квадратни метра и е меко казано чисто! Подът е направен от специален материал, които ‘не задържа статично електричество’, съответно и прах. От Бугати казват, че искат ателието да напомня на супер луксозен хотел.

бугати ателие

Асемблирането изглежда невероятно!

Това просто изглежда невероятно! Съединяването на завършената задница и останалата част от шасито се извършва с помощта на 14 масивни болта от титан, като всеки тежи едва 34 грама. Ето това е олекотяване!
асемблиране бугати

Двигателя тежи изключително много…
Няма как да направиш 8 литров W16 с 4 турбокомпресора без да сложиш някое кило отгоре. В случая са точно 628 килограма, а за справка само ще кажем, че S65 v8 на БМВ тежи точно 202 килограма. И новият w16 да е доста по-мощен от този във Вейрон от Бугати твърдят, че даже са спестили някое кило!

 Двигател чирон

Панелите са ОГРОМНИ

И отново нещо ‘най’, а именно най-голямото парче от карбон, което се използва в автомобилната индустрия. Да, това е страничният панел на Чирон.

бугати панел

Бугати притежават най-силното „дино“ в света…

Дори им се наложило да ъпгрейднат малко старото. Сещате се… то е било направено за да издържа ‘жалката’ сила на Вейрон, а не на Чирон. Само ще вметнем, че по-време на една сесия, динометъра „генерира“ около 1200 ампера. 
Дино бугати
Всяка кола се боядисва три седмици!

Ако давате 2.4 милиона евро за кола, то очаквате визията и боята да са перфектни! Именно заради това всяка кола се боядисва три седмици! Когато продукта е завършен той попада в специален тунел където шест часа експерти гледат и за най-малките грешки и пропуски при процеса на боядисване. И да, ако нещо не е перфектно – обратно за ново пребоядисване!
Бугати чирон

Чирон преживява ураган преди да излезе от завода.

За да са сигурни, че няма никакви пропуски в уплатненията на колата от Бугати подлагат всяка кола на 30 минутен ураган в специална камера. Или иначе казано, каквото и да става няма нужда да се притеснявате, че каквато и да е влага ще влезне в купето!

Чирон

 

Ако статията ви е харесала се уверете, че сте харесали MotorWorld, където всеки ден се публикуват интересни факти и новини от автомобилният свят!

 

Share.