5 неща, които не знаехте за Ferrari

Нима има момче, което е нямало плакат на Ferrari на стената? В днешно време повече хора свръзват марката с Формула 1, както и свръх скъпите супер спортисти излезнали от завода в Модена, но ето и 10 по-малко известни факта за великата марка..

 

  1. Благодаря, „Алфа Ромео“ !

През далечната 1929 година, Енцо Ферари основава състезателния отбор „Scuderia Ferrari“, който предимно използвал коли с марката „Alfa Romeo“. През 1933 година, заради избухналата финансова криза, Алфа официално се отказва от автомобилните спортове и оставя всичко в ръцете на Енцо. Естествено, няколко години по-късно, а именно през 1938 година, Алфа решават да се върнат на стартовата решетка и купуват отбора на Ферари. Тук можем да благодарим на Алфа, че не се спогаждат добре с Енцо, което го кара да основе и собствена фирма – Ferrari.

Алфа Ромео
2. Черният кон.

Едва ли има човек на тази земя, който да не е виждал поне веднъж емблемата на Ферари, но от къде идва тя? Логото датира далеч преди създаването на автомобилния гигант. По време на първата световна война имало легендарен пилот на име Франчесо Барака, а именно на неговата летателна машина било изрисувано то. За съжаление Барака починал през 1918 по време на полет, но Енцо решил да отдаде почит като използва ‘неговото лого’ за емблема на автомобилите си, като единствено добавил жълтия фон – цвета на „Модена“.

Ferrari

3.  Защо червено?

Всеки автомобилен гигант има свой отличителен цвят, Мерцедес – сребристо, Ягуар – зелено, а Ферари – червено, но защо точно червено? Енцо Ферари не бил голям почитател на точно този цвят, но по времето на създаването на компанията имало специфичен ‘тренд’ в състезателния свят. Немските автомобили се състезавали в типичния сив/сребрист цвят(гледаме вас Мерцедес), френските в син, а британките в зелен и тъй като италия масово била представяна от „облечените“ в червено Алфа Ромео, Ферари нямали голям избор. Нищо, ние им прощаваме „Scuderia red“ е невероятен цвят!

Феррари Енцо

4. Какъв е бил Енцо Ферари? – Брилянтен!

Днес автомобилните състезатели имат множество електроника и помощни средства в състезанията, но това далеч не е било така през 40-те години на миналия век. Енцо Ферари е смятал, че всякакви помощни системи вредят на спорта и неговата крилата фраза само го потвърждава “an insecure racing driver is a fast racing driver.“/Несигурният пилот е бърз пилот/.

Енцо Ферари

5. Италианския нрав – създател, не разрушител.

Както вече споменахме в статията с факти за „Lamborghini“ , нрава на италианците е много силно нещо. Ламборгини не е единствения, който е започнал да прави спортни автомобили след кавга с Енцо Ферари. В периода 1960-1963 година Хенри Форд II водел преговори за купуването на компанията. След множество спорове относно бъдещето на компанията, Енцо нахулил Форд, че не разбира от автомобилни спортове и сделката пропаднала. Хенри Форд бил толкова разгневен, че накарал специалистите във „Ford“ да направят кола, която да носи титлата „Ferrari killer“/ „Убиец на ферарита“. Така се родил Ford GT40. Автомобила заслужил прякора си с 4 поредни победи на „24 часа на Льо Ман“, както и с титлата на първият сериен автомобил, който прекрачва границата от 200 мили в час… през 60-те години на миналия век(втората кола излезнала от завода със силите за такова постижение е Ferrari F40 през 1987 година).

Форд ГТ40

Share.