10 неща, които не знаехте за Audi

‘Vorsprung Durch Technik’ , напредък чрез технология.. или дълга и сложна история!
Дами и господа.. Audi!

  1. Ауди идва от латинската дума за „слушам“.

Аугуст Хорш основал своята компания „A. Horch & Cie“ през 1899 година, но само 10 години по-късно заради неразбирателство с изпълнителния директор той я напуснал и създал „August Horch Automobilwerke GmbH“. За негово съжаление нямал право да ползва „Horch“ заради запазена търговска марка, но това не сломило Аугуст… и тъй като Horch значи ‘слушам’ той решил да използва еквивалента на латински „Audi“.

      2. Значението на четирите ‘пръстена’.

Всъщност значението е много просто, всеки пръстен символизира една от компаниите в дружеството, а именно A. Horch & Cie, Audi, DKW и Wanderer. Доста добър ход, ако погледнем статистиките днес ще забележим, че „Auto Union“ са непосредствено зад гиганта Mercedes-Benz.

      3. Ауди провеждат първите краш тестове.

Няма как да сме сигурни, но Ауди твърдят именно това. Естествено, този тип тестове далеч не са това, което са днес, но от четирите ринга твърдят, че провеждат такъв тип занятия още от 40-те години на миналия век.
Ауди

       4. 431 км/ч през 1938? 

Враждата между Auto Union и Mercedes-Benz датира още преди Втората световна война. Спонсорирана от Адолф Хитлер на бял свят се появява „Auto Union Type C“ с 16 цилиндров двигател и 560 конски сили. Невероятната скорост от 431 километра в час била постигната на един от немските аутобани, а не на специална писта. Едва 0.7 км/ч не достигнали на Audi да подобрят рекорда на Mercedes.

Ауди скорост

       5. Първите ванкелови двигатели? Не, не са на Мазда.

1965 Auto Union си намира нов собственик – Volkswagen. Четири години по-късно немският гигант купува и друга компания – NSU и така било създадено Audi NSU. С какво били известни NSU питате? Добър въпрос! NSU тясно работили с Феликс Ванкел останалото е история.

Ванкел

       6.  Първото Audi RS е направено с помощта на Porsche

Купе от Ауди 80 комби, 2.2 турбо вдигател, окачване, спирачки и малко магия от Порше.. резултата?
Audi RS2, 4×4 и 311 конски сили! RS2 било истинско страшилище на пътя, а в спринт до 50км/ч било по-бързо дори от McLaren F1.

Ауди РС

       7. Легендарното quattro идва от….

Не, не познахте.. не е спортна кола! Volkswagen Type 183 – военен джип използвал и името „Илтис“.
Един прекрасен ден Jörg Bensinger(инженер в Volkswagen) решил да сгоди купето на Ауди 80 и задвижването на Илтис.. така се родило quattro.

Джип Ауди

      8. Революция! Рали! Ауди!

Една от иконите на Група Б – Audi quattro е бил истинско страшилище независимо от настилката на която се състезавал. Титлите през 1983 и 1984, както й безбройните победи в различните рали шампионати изковават легендата – quattro.

Audi Quattro
      9. Ауди – кралете на LeMans

Макар да изостават от Porsche с 5 победи, Ауди са първите спечелили състезанието с дизелов и хибриден автомобил. През 2005 година R8 racer доминира тотално и тогава ръководството решава, че трябва да направят нещата по-трудни. Целта е ясна, първата победа на дизелов автомобил в 24 часовото състезание трябва да е на Ауди, а през 2006 година това вече е факт. R10 TDI печели короната! 2012 година R18 E-tron quattro официално е първият хибрид печелил престижното състезание.

LeMans Ауди
      10. Само най-добрите могат да правят R8S!

Фабриката в Некарсулм е дома на quattro GmbH, там се раждат и породистите спортисти на марката. А, когато става дума за R8S и неговите над 5000 компонента са поверени само на най-добрите. Обикновено тези работници са работили за Ауди десетилетия и заради това имат прякора „Сребърни коси“… възрастта не прощава.

Ауди Р8С

Share.