Шефът на Фолксваген: Даунсайзингът е мъртъв!

Предполагам всички помните преди няколко години как автомобилният свят лудна по даунсайзингът. Практически автомобилните компании започнаха да правят все по-малки двигатели с обещанията за изключително нисък разход на гориво, а вредните емисии ‘почти нямало да ги има’. Какво се случи реалистично? Получихме серия капризни двигателчета с малък работен обем и малък експлоатационен живот, а в реалния свят, особено при агресивно шофиране, разходът беше не беше по-малък, напротив, беше по-голям. После последва и дизелгейт и тогава всички разбраха истината – цифрите от производителите са в изключително конктролирана среда и със специални настройки на автомобилите.

Даунсайзинг

Фолксваген пострадаха най-много от този тренд, а именно те твърдяха, че са пионерите в бранша.  И както виждаме, масовият им 1.4TSI двигател е сменен от по-голям за новите поколения автомобили на VAG. Доктор Хърбърт Дейс казва:

Даунсайзингът приключи. Вече можем да очакваме само по-големи и по-ефективни двигатели. Причината е проста, оказа се, че по-малките двигатели произвеждат повече вредни емисии.

Изобщо не сме учудени, а щом фигура като Хърбърт Дейс го признава, нещата са ясни. В крайна сметка, малките двигатели са добри.. но само на хартия.
Вижте например Мазда, те не продължиха по този тренд, те просто правеха добри атмосферни двигатели и макар на хартия да бяха по-зле от конкуренцията, на пътя разхода беше точно такъв, какъвто те бяха казали. Преди няколко месеца ройтерс направиха огромен рапорт по-темата, където дори беше описано, че новият двигател на рено с работен обем от 900 кубика, в реални условия е трябвало да впръсква огромно количество допълнително гориво за да охлажда двигателя. В крайна сметка този ‘екологичен’ двигател при реални условия, особено под стрес, гори колкото осем цилиндров звяр! Това е толкова тъпо, че направо е смешно.  Д-р Дейс добавя:

Що се отнася до Фолксваген, ние ще продължим да използваме три цилиндровите си двигатели засега, но от тук нататък работния обем само ще се увеличава.

Ние ще следим с огромен интерес какво ще става с двигателите през следващите години, а вас ви съветваме да следите MotorWorld където всеки ден ще намирате интересни статии свързани с автомобилите.

Share.