Повечето от читателите знаят, че „синтетиката“ е по-добра от „обикновенното“ по-почти всички параграфи, но защо? Каква е истинската разлика между синтетичното масло и минералното такова? Истината е, че почти всичко е различно.
И двете излизат от земята, това го знаем, но синтетиката не е просто добита, тя е и дестилирана, пречистена и „раздробена“ до основни молекули. Този процес не просто премахва всички ненужни примеси, но и позволява индивидуални молекули да бъдат използвани за специфични модерни двигатели. Всичко това води до по-добро смазване и запазване на двигателя, но това е само част от историята, магията се крие в точната ‘рецепта’ на специфичното масло. Ето и какви точно са плюсовете на синтетичното масло:
1. Предпазва двигателя от ненужни замърсявания
С времето минералното масло може да остави утайка или да образува нагар, това намалява ефективността на двигателя и намалява неговия живот. Добрите синтетични масла са пречистени от всякакви ненужни съставки и при тях е почти невъзможно да предизвикват такъв ефект, особено ако сменяте маслото навреме.
2. Защитава двигателя от износване
Частите на двигателя са в постоянен контакт една с друга и единственото, което ги предпазва е тънък слой масло между тях. При екстремни температури или екстремни натоварвания обикновенните масла не могат да подържат този тънък слой оптимален и това води до свръх износване или повреди.
3.По-добър поток на масло при ниски температури
Когато колата ви седи повече време на едно място без да работи, например през нощта, маслото се отцежда.Когато завъртите ключа и двигателя запали маслото трябва бързо да се развърти из системата и да предпази частите от триене. Разликата тук е, че при минусови температури синтетичното масло извършва този процес в пъти по-бързо от минералното, особено ако температурите са екстремно ниски.
4. Предпазва двигателя и при екстремно високи температури
Всички знаем, че когато двигателя работи той развива определена температура, която е изключително висока. При продължителна работа при много висока температура и по-голям стрес над двигателя, минералното масло губи част от свойствата си и дори „гори“. Добрите синтетични масла нямат този проблем, даже напротив, ако сте стигне до повреда в охладителната система те могат да спасят двигателя ви.
5. Предпазват турбо компресора
Заради даунсайзингът автомоблните производители започнаха да правят все по-малки двигатели, а единственият начин те да произвеждат необходимата им мощност е с турбо компресори. Вече споменахме за недостатъците на обикновенното масло при високи температури, а сега си представете и при стреса от турбото. Температурата на турбото е огромна, а перката му прави до 200,000 оборота в минута! Сега вече си представяте защо е важно всичко да е добре смазано, нали?
Макар да има още автомобили, които работят с минерално масло, то просто е отживелица. На пазара вече има стотици марки масла и хиляди спецификации синтетично масло.
В крайна сметка само ще добавим, че трябва внимателно да четете спецификациите на маслото, което избирате, а не да робувате на марка.
За подобни интересни статии всеки ден харесайте MotorWorld във фейсбук!