Историята на дрифта – „Дрифтът не е най-бързият начин, но е най-забавният!“

По-голямата част от феновете на дрифта за първи път чуват за този спорт от  „Бързи и Яростни: Токио Дрифт“, но вярвате или не той е далеч, далеч по-стар. Няма как да не отбележим приноса на филма за този тип култура и макар филмът да беше изпълнен с редица грозни и безполезни модификации, като например неон, много неон, той ни разказа и нещо за историята на дрифта! „Първите дрифтъри са започнали в планините“ – малко, но от сърце!

Точно кога е започнало всичко е много спорен въпрос, но за баща на дрифта се смята Кунимитсу Такахаши. Такахаши има невероятна кариера, той е участвал в множество дисциплини, включително и формула 1, както и MotoGP, а след инцидент именно на две колела в невероятно тежкото „Isle of Man TT“ се насочва към автомобилите.
Такахаши
Хората започнали да забелязват изключителната техника, която използва Кинимитсу за да се пребори с липсата на сцепление и лошата аеродинамика съпъствала автомобилите от това време.  Той подхождал към завоите с голяма скорост, а за да влезне в пътя използвал голям ъгъл на завиване и с помощта на газта приплъзвал колата в правата на пистата. Това зрелище се харесвало на автомобилните фенове и бързо започнали да изучават техниката на Такахаши…
Кунимитсу Такахаши
Няма как да пропуснем Кеичи Тсучия или по известен като Dorikin(Кралят на дрифта). 
За разлика от повечето професионални състезатели в Япония, Кеичи е започнал като уличен състезател. Тсучия имал изключително странен стил на каране, изграден предимно от атакуване на завоите по планински пътища и той не останал незабелязан. През 1977 година той получил покана за „Fuji Freshman series“.
Кеичи
Легендата на Тсучия продължава с всяко изминало нелегално състезание, а след това той записва и видеото „Plupsy.“, което до ден днешен е вдъхновение за много дрифтъри. Във видеото можем да видим перфектната работа на Кеичи и неговата Тойота AE86.  Заради видеото или многобройните нарушения и нелегални състезание, Тсучия губи своята книжка, а при завръщането му той вече се състезава на писта. Японската Формула 3, 24 часа на Льо Ман и проби за Наскар са само част от постиженията на Кеичи Тсучия. 
Кеичи Тсучия
След завръщането си, Кеичи започва инициатива за спиране на ‘нелегалните планински състезания’ и преориентиране на спортистите към пистата.
Семето на дрифта, което Такахаши е засадил, а Кеичи отгледал, вече жъне голям успех.
Първото официално дрифт състезание е през 1988 година, а в днешно време вече имаме дори Формула Дрифт! 
Естествено за медиите и масите, дрифта ще си остане само „джигитски изпълнения“, а всяка млада репортерка ще нарича всяко поднасяне „опасни дрифтове“.
Ние ви съветваме да последвате примера на Кеичи Тсучия и да се насочите към пистите,  което силно ще навреди на бизнеса на пътната помощ, особено зимата около „Алеко“.
Формула Дрифт

Ето защо уличните гонки никога няма да спрат – „ЦЪК“

Share.