Ето как Мерцедес и Порше стиснаха ръце и създадоха най-добрият седан НЯКОГА!

Едва ли има някой, който не харесва W124 и по-специално 500Е. Доста години минаха, а Мерцедес все още не са произвели нещо подобно, нещо толкова добро! Колата е меко казано историческа, освен факта, че е един от първите европейски седани с огромен мотор, тази кола е основоположик на ограничението от 250 км/ч при немските автомобили. Защо? Защото неписано спорозумение влиза в сила за да се избегне гоненето на феноменални конски сили без добри шасита и управление(Гледаме към вас Америка).

мерцедес

500E излиза на сцената през 1991-ва година и е било съвместна разработка между Мерцедес и Порше. Има слухове, че колата притежава доста от отличителните черти на прототипа „969 спорт седан“, но няма как да не видите, че има доста от 500СЛ в колата, което трансформира 300Е от квартален хулиган в истински дон.

интериор 500е

Точно както Порше създават РС2, така и се развиват нещата тук. Взимат готово 300Е, махат всичко ненужно, правят своята магия и воала! Излиза истински спортен седан с 326 конски сили, стилни, но функционални рекаро седалки, спортно, но достатъчно меко окачване ( все пак е Мерцедес ) и невероятно красив бодикит. Колата се е изработвала в един от заводите на Порше като дневно са излизали между 8 и 12 бройки, като по-голямата част от процеса се е извършвал РЪЧНО.

Mercedes and BMW

500Е отвръща на удара нанесен от Е34 М5 в този сегмент, а именно луксозен, на пръв поглед нормален седан с невероятни спортни качества. И както винаги – за всеки по нещо. Всички знаем къде е силата на М-ките и всички знаем за бруталното ускорение на „силните“ мерници. Ако можем така да се изразим.. W124 500E е истински мускулест автомобил с много, много тяга във всички диапазони на работа.

500E Брабус

Добрата новина! По някаква причина тези автомобили все още могат да се намерят на „достъпни“ цени, като ако се бръкнете около 40,000 лева може да си намерите и доста запазен такъв, което е изключително, ако сметнем, че са произведени едва 10,000 броя, а като нови са стрували около 80,000 долара, което повярвайте през 1991-ва е било СТРАШНО много.

В днешно време получаваме Е63 АМГ. което само по себе си е невероятно, но ако сте се качвали и в двата автомобила, ще забележите, че нещо липсва, макар формулата да е една и съща. Какво точно? Всеки го разбира по различен начин.. наречете го внимание към детайла или самото чувство от колата, 500Е се чувства далеч, далеч по-сериозен автомобил. Нека просто го наречем цар на пътя.
А ето и малко за легендарната битка между ///М и Мерцедес – ЦЪК

Естествено културно ви подканваме да харесате страницата във Фейсбук – MotorWorld

Share.